Den šestý

18.05.2015 15:05

A máme tady neděli. Dopředu jsme věděli, že máme day off, tak jsme si naplánovali, že si ráno zajdeme zase zacvičit, nakoupíme, uklidíme a pojedeme do kina. A jako každý den, se naše plány samozřejmě lišily od skutečnosti. Takže jsme ráno vstali, poprvé jsem snídala něco jiného než toust - uvařila jsem si hemenex, který sice vůbec nevypadal jako hemenex, protože jsme neměli pánev a byla jsem nucena si ho udělat v mini pekáčku, který má hranatý tvar, tak jsem musela pořád otáček, aby se to propeklo všude. Improvizace je prostě třeba.

Po snídani jsme šli zase cvičit, jak už je naším dobrým zvykem a po návratu z posilovny jsme se tak nějak upravili, uvařili si oběd a nic moc nedělali. Vlastně celý tenhle den jsme toho moc neudělali. A protože je neděle a v Americe je všechno divný, tak ani nejezdí autobusy, tudíž jsme se do kina nemohli dostat a naše plány padly. Vyrazili jsme alespoň na naplánovaný nákup jídla. Vzhledem k tomu, že některý z předchozích dnů Linda přinesla leták věcí, co jsou momentálně v Giantu v akci, tak jsme celkem věděli, že prostě Arizonu s obsahem 4 litry a cenou 1.99$ tam prostě nenecháme a vzali jsme si každý barel. Další věci, které byly obsahem našeho nákupního koše, byly vody, protože jak už jsem psala, tak voda je tady strašně hnusná a asi je prostě lepší investovat pár centů do minerálky než pít ten jejich rybník z kohoutku, i když nám bylo řečeno, že voda normálně pitná je. V akci taky byly sušenky Oreo, a protože jsem je ještě nikdy neměla a akce se vztahovala, jen když si vezmu dvě balení, tak jsem odcházela s kilem sušenek - příchuť: Birthday cake a berry. 

Co se týká nakupování v Americe, tak prostě jídlo je tady o hodně dražší než v České republice a taky jsou na cedulce obvykle tři ceny: první cena je, kolik stojí zboží za libru, tj. asi půl kila, druhá cena je cena s bonus kartou a třetí cena je bez bonus karty. Někdy jsou všechny tři ceny stejné, ale nebývá to zvykem, hlavně ne v Giantu. My jsme si svojí bonus kartu zařídili a během tří nebo čtyř nákupů jsme už ušetřili 30$ a nasbírali něco málo pod 200 bodů, což je slušné skóre. Takže bonus kartu je určitě dobré si zařídit. Nám bylo řečeno, že v Americe je drahé hlavně koření, ale to nám zrovna úplně drahé nepřijde, určitě dražší jsou třeba mazací sýry - Veselá kráva vyjde v přepočtu na 91,- Kč malé balení, taky třeba houbičky na nádobí stojí dvě 25,- Kč a v Česku se dá pořídit celé velké balení za 15,- Kč. Další markantní rozdíl je v mléku, šunce, masu a celkově ve všem, co vážně rádi konzumujeme. Ale zase na druhou stranu třeba benzín vyjde jeden litr na 13,- Kč a oblečení je tu prostě nesrovnatelný cenově. A pro milovníky svíček Yankee Candle, tak dneska jsme objevili tyhle svíčky největší velikost za 10$. Nicméně nevím, jak bychom je vezli domů, tak jsme je tam nechali.

A jako bonus jsme si dneska pořídili novou pánvičku, protože prostě 19 týdnů bez vajíček nezvládneme, takže máme super novou pánvičku. Snad nám vydrží.

A jediný vzácný zážitek dnešního dne bylo setkání s mývalem na terase LO, takže jsem stála metr od mývala, koukali jsme na sebe a on se pak schoval, protože se mě pravděpodobně bál ještě o trošku víc než já jeho. Doufám, že to bude náš nový kamarád a během léta se skamarádíme.